Contact

Philips Pensioenfonds Hypotheken

Bij vragen staan we voor u klaar

Indien u graag contact opneemt met ons, dan vindt u hier de benodigde contactgegevens.

Mocht u snel iets willen weten, leest u dan ook onderstaande vragen en antwoorden eens door.

Let op: een nieuwe hypotheek of financiële wijzigingen vraagt u aan via uw adviseur.

Zoek hypotheekadviseur

Philips Pensioenfonds Hypotheken

Postbus 80016

5600 JK Eindhoven

088 - 854 70 00

Op werkdagen kunt u ons bereiken tussen 09.00 en 17.00 uur

High Tech Campus 69
Eindhoven

Let op! Bezoek alleen mogelijk op afspraak

Snel iets weten?

Vraag & Antwoord

  • Waarvoor kan ik rechtstreeks bij Philips Pensioenfonds Hypotheken terecht?

    In de meeste situaties is een adviseur nodig. Zowel bij nieuwe hypotheken als bij bestaande hypotheken (financiële wijzigingen) maakt u gebruik van een hypotheekadviseur. Er zijn echter ook situaties dat u direct contact kunt opnemen met Philips Pensioenfonds Hypotheken. Om u een handje te helpen staan hieronder enkele gevallen waarbij wij u rechtstreeks kunnen helpen:

    • Informatie over het toepassen van de voorwaarden, als u bijvoorbeeld een extra aflossing wilt doen of een berekening van de aflossingsvergoeding wilt ontvangen. Meer over vervroegd aflossen leest u hier.
    • Het doorgeven van niet-financiële wijzigingen, zoals het doorgeven van een nieuwe incassorekening of een overlijden van uw partner.
  • Wat is de looptijd van mijn hypotheek?

    De looptijd van een hypotheek is minimaal 5 jaar en maximaal 30 jaar. Voor de rentevastperiode kunt u kiezen uit verschillende termijnen, variërend van 1 jaar tot 30 jaar.

  • Is een taxatie(rapport) verplicht?

    Als u een nieuwe hypotheek wilt afsluiten, vragen wij u altijd een gevalideerd taxatierapport aan te leveren. Dat geldt ook als u een nieuwbouwwoning koopt.

    Op de website van NRVT kunt u meer informatie vinden over gevalideerde taxatierapporten. 

  • Is mijn hypotheek geheel afgelost aan het einde van de looptijd?

    Ook als u zich houdt aan de hypotheekovereenkomst hoeft dat niet te betekenen dat de totale hypotheek aan het einde van de looptijd is afgelost. Of u uw hypotheek gedurende de looptijd volledig aflost hangt af van de gekozen hypotheekvorm. Bij bijvoorbeeld een aflossingsvrije hypotheek is uw hypotheek aan het einde van de looptijd niet afgelost. Meer informatie vindt u in deze voorbeeldberekeningen of in de productvoorwaarden bij downloads.

  • Kan ik mijn hypotheek meeverhuizen?

    Ja, de rentecondities van uw bestaande hypotheek kunnen worden meegenomen naar een nieuwe hypotheek voor een andere woning. Een nieuwe hypotheek wordt verstrekt op basis van de dan geldende voorwaarden en normen en dient in te gaan uiterlijk 3 maanden nadat u de bestaande hypotheek heeft afgelost. Uitgangspunt is dat het bedrag, rentepercentage, renteherzieningsdatum en risicoklasse hetzelfde blijven. Als het bedrag van de nieuwe hypotheek hoger is dan de restantschuld van de bestaande hypotheek dan geldt voor het verhogingsbedrag het actuele rentetarief op moment van aangaan van de nieuwe hypotheek. Als de nieuwe hypotheek in een andere risicoklasse valt dan de bestaande hypotheek dan wordt het rentepercentage van de bestaande hypotheek gecorrigeerd voor de risicoklasse. Rentemiddeling is op dit moment niet mogelijk. 

    Let op: wij bieden geen overbruggingshypotheek aan

  • Mag ik vervroegd aflossen?

    U mag een hypotheek vervroegd aflossen. U mag per leningdeel per kalenderjaar 10% van de oorspronkelijke hoofdsom zonder aflossingsvergoeding aflossen. Dit recht is niet cumulatief. 

    Meer informatie vindt u op deze pagina

     

  • Wanneer vindt mijn automatische incasso plaats?

    U betaalt bij Philips Pensioenfonds Hypotheken maandelijks achteraf op de tweede werkdag van de maand via automatische incasso. Het incassotraject is geautomatiseerd en vindt voor alle klanten tegelijkertijd plaats. Vanuit efficiëntie is het helaas niet mogelijk hierover andere afspraken te maken met ons. 

  • Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

    Om een bankrekeningnummer voor automatische incasso te wijzigen dient u het bijbehorende formulier in te vullen en te ondertekenen. Het formulier is terug te vinden bij downloads.

  • Moet ik extra kosten betalen bij een mislukte incasso?

    U betaalt bij Philips Pensioenfonds Hypotheken maandelijks achteraf via automatische incasso. Het incassotraject is geautomatiseerd. Wanneer een incasso mislukt, leidt dat tot gemiste inkomsten, extra werkzaamheden en daarom extra kosten. Het is mogelijk dat daarvoor een extra bedrag bij u rekening wordt gebracht. Wij zullen u hierover altijd schriftelijk informeren. 

  • Wat kan ik doen bij betalingsproblemen?

    U kunt in een situatie terechtkomen waarin u uw hypotheeklasten niet langer kunt betalen, dat is natuurlijk heel vervelend. Het is belangrijk dat u in dat geval zo snel mogelijk contact opneemt. Of het probleem nu eenmalig is of voor langere duur, wij denken graag mee over een oplossing. Hoe eerder u contact opneemt, hoe meer tijd er is om over een oplossing na te denken.

    Neem contact op!

    Meer informatie vindt u op deze pagina

     

  • Waar kan ik terecht met mijn klacht?

    Met klachten kunt u terecht bij uw adviseur of Philips Pensioenfonds Hypotheken. Uiteraard nemen we uw klacht serieus en we doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen.

    Bent u echter niet tevreden met de afhandeling dan kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Voor contactgegevens kunt u terecht op de website van KiFiD. Philips Pensioenfonds is aangemeld bij KiFiD met aansluitnummer 300.009785.

  • Wat is de relatie tussen Philips Pensioenfonds en BlackRock?

    Philips Pensioenfonds verstrekt de hypotheek, de werkzaamheden zijn uitbesteed aan BlackRock. U bent klant bij Philips Pensioenfonds Hypotheken. Meer over ons leest u hier

  • Meer laden...

Boven