Toegankelijkheidsverklaring

Gecontroleerd op 28 juni 2025

Toegankelijkheidsverklaring

De informatie op onze website moet voor iedereen goed toegankelijk zijn. Daarom willen we de informatie aanbieden op een manier dat iedereen informatie kan lezen en gebruiken, en begrijpelijk is voor onze klanten.

  • Wij maken de informatie over onze diensten op onze website op de volgende manieren toegankelijk, onder andere om te waarborgen dat de website waarneembaar en bedienbaar is via meer dan één zintuigelijk kanaal:
  • Onze website biedt in het vaste menu een functie om de lettergrootte aan te passen.
  • U kunt onze website vergroten via de zoomfunctie in uw browser. De informatieblokken passen zich dan aan, zodat alle informatie zichtbaar blijft.
  • Onze website is aangepast, zodat deze goed te bedienen is met een spraakfunctie via de browser.
  • Onze website is bedienbaar door middel van een toetsenbord. Om dit mogelijk te maken, hebben wij aanpassingen gedaan in het gebruik van kopjes en het toevoegen van een label aan de linkjes.
  • Het contrast van het hoofdmenu en de linkjes op onze website is aangepast, zodat de teksten beter waarneembaar zijn.
  • De interactieve tool die wij aanbieden op de website om een adviseur te zoeken, is aangepast, zodat deze voldoet aan de richtlijnen voor toegankelijkheid.
  • Alle gebruikte afbeeldingen op de website bevatten een alternatieve tekst.


Naast de zintuigelijke toegankelijkheid, besteden wij ook veel aandacht aan de begrijpelijkheid van onze communicatieteksten. Daarvoor hebben wij onder andere de volgende stappen gezet:

  • Wij hebben een communicatieplan opgesteld, waarbij we ons hebben verdiept in onze doelgroep en onze communicatie daarop hebben aangepast.
  • Wij doen onderzoek bij klanten en onze vaste adviseurs, om te horen welke verbeteringen wij kunnen aanbrengen in onze communicatie en diensten.
  • Wij hebben met behulp van een bureau dat gespecialiseerd is in begrijpelijke communicatie al onze brieven aangepast. Ook zijn de medewerkers die betrokken zijn bij de communicatie met klanten opgeleid door dit bureau.
  • De website is ingericht op basis van de uitgangspunten in het opgestelde communicatieplan, waarbij de teksten zijn herschreven tot een niveau dat past bij onze doelgroep.
  • Wij hebben het document ‘Klantinformatie bij de algemene voorwaarden en model hypotheekakte woninghypotheken’ opgesteld, waarin wij klanten op begrijpelijke manier, en met een visueel stroomschema, uitleg geven over de belangrijkste bepalingen van de algemene voorwaarden.
  • Wij evalueren periodiek of onze communicatie past bij onze doelgroep en bij de richtlijnen die gelden. Waar nodig voeren wij aanpassingen door.

Wij hebben een periodiek proces om ervoor te zorgen dat de diensten toegankelijk blijven.

Boven